اخبار ری آب

افتتاح سالن کنفرانس پروفسور ناصر رازقی (20 تیر 1402)

عصرگاه بیستم تیر 1402 جلوه ای دیگر برای شرکت مهندسین مشاور ری آب داشت. در این روز به یاد ماندنی بسیاری از همکاران سالهای دور و نزدیک ری آب گرد هم آمدند و ساعاتی را به یاد روزهای خوش گذشته در کنار یکدیگر گذراندند. اعضای خانواده بزرگ ری آب، که بسیاری از آنها به جمع بازنشستگان پیوسته بودند، بعد از سالها مجدداً با چهره هایی گشاده و خندان، خود را به این خانه به یادماندنی و همکاران ری آبی رسانده بودند. حضور بزرگان و پیش کسوتانی که شاید نسل امروزی همکاران ری آب، تنها نام و آوازه ایشان را از همکاران قدیمی خود شنیده بودند، فضایی بسیار جذاب و خاطره انگیز ایجاد کرد.
در این روز سالن کنفرانس تازه تاسیس شرکت ری آب، به نام یکی از چهره های ماندگار ایران و از مدیران اسبق ری آب، یعنی جناب آقای پروفسور ناصر رازقی مزیّن گردید. در توصیف این شخصیت علمی و چهره ملی باید عنوان داشت که پروفسور ناصر رازقی در سال 1311 در شهر تهران دیده به جهان گشودند. ایشان در سال 1350 موفق به اخذ مدرک دکترا در رشته مهندسی محیط-بهسازی، از دانشگاه اوکلاهماسیتی آمریکا شدند. پروفسور رازقی که چهره ماندگار بهداشت محیط ایران و استاد تمام دانشگاه تهران می باشند طی سالهای 1363 تا 1383 با شرکت ری آب در سمت های مختلف همکاری داشتند که آخرین عنوان ایشان در مهندسین مشاور ری آب، معاونت فنی شرکت و مشاور مدیرعامل بود.
شایان ذکر است پروفسور رازقی از مدیران ایده پرداز و خوش فکر چهل سال گذشته شرکت ری آب بودند و به همین مناسبت در این مراسم، تجلیل ویژه ای توسط مدیر عامل، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار از ایشان به عمل آمد و ضمن تقدیم لوح تقدیر و نشان ری آب، هدایایی نیز به رسم یادبود تقدیم پروفسور رازقی شد. مدیریت عامل شرکت ری آب، در سخنان خود عنوان داشتند که خود را همواره دانشجوی این استاد بزرگ می دانند و در باب نامگذاری سالن کنفرانس شرکت ری آب به نام پروفسور ناصر رازقی نیز اظهار داشتند که این نامگذاری به نوعی ادای دینی است به جناب آقای پروفسور رازقی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مدیران شرکت ری آب که همواره بر ارائه خدمات مهندسی کیفی، دقیق و سالم توسط همکاران ری آب تاکید داشتند.
در این روز، بسیاری از همکاران پیشین ری آب، از جمله شخص پروفسور رازقی نیز به سخنرانی پرداختند. البته متن سخنرانی ایشان توسط همکار پیش کسوت، سرکار خانم مهندس شعله امینی که در سنوات گذشته رئیس بخش تخصصی سازه ری آب بودند، برای حضار قرائت شد.
سایر سخنرانان محترم عبارت بودند از:
آقای مهندس کهریزی، آقای مهندس کوچکیان، آقای مهندس سبزواری(رئیس هیئت مدیره)، خانم مهندس برازجانی، آقای مهندس یزدانی، آقای مهندس گرامی، آقای مهندس رنجکش، آقای مهندس نقش پور، خانم مهندس امینی، خانم مهندس غلامی، خانم مهندس بهی زادی، آقای مهندس مداحی، آقای مهندس مقیمی، آقای دکتر محمدی شوره، خانم مهندس اسلامی و خانم خوانساری.
در ضمن سرکار خانم رهنورد (همسر پروفسور رازقی) نیز در سخنانی از برگزاری این مراسم و اظهار نظرهای مطرح شده توسط همکاران ری آبی در باره پروفسور رازقی، تقدیر و تشکر به عمل آوردند.
در این مراسم ضمن تجلیل از بزرگان و پیش کسوتان ری آب که در این جمع حاضر بودند، به هر یک از ایشان لوح تقدیر، نشان ری آب و یک جلد از آخرین کتاب تالیف شده توسط پروفسور رازقی با عنوان «استفاده کم خطر دوباره آب» اهداء شد.
از موضوعات جالب توجه دیگر حضور سه تن از مدیران عامل ادوار مختلف ری آب بود که در این مراسم حضور داشتند. آقایان مهندسین کهریزی، کوچکیان و بخشنده آبکنار به ترتیب به عنوان سومین، چهارمین و هفتمین مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور ری آب، در این مراسم حضور داشتند. این گردهمایی خاطره انگیز و به یاد ماندنی، با گرفتن عکسهای یادگاری به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =