اخبار ری آب

مراسم کلنگ زنی احداث تصفیه خانه استحصال آب صنعتی مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل (1 اسفند 1402)

احداث تصفیه خانه اختصاصی مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل با حضور استاندار محترم شهرستان اردبیل، دادستان استان، اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مدیران عامل شرکت فولاد الماس آرتاویل، شرکت مهندسین مشاور ری آب، شرکت مهندسی تارا ( پیمانکار )، شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل و سایر دست اندرکاران حوزه مربوطه در مورخ 1402/12/01 از ساعت ۹ صبح با هدف تامین آب مورد نیاز مجتمع آهن و فولاد الماس آرتاویل از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب اردبیل، عملیاتی گردید.

گفتنی است، این طرح مهم که برای اولین بار در استان اردبیل و در داخل یک مجموعه بزرگ صنعتی اجرایی می‌شود، بااعتباری بالغ‌ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال و در طی مدت ۲۴ ماه و هم‌زمان با شروع به کار واحد احیای مستقیم این مجموعه آماده بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد و برای ۴۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

پس از مراسم کلنگ زنی جلسه ای در سالن کنفرانس  مجمتع برگزار گردید که ضمن بررسی موانع و مشکلات طرح با توجه به اهمیت ساختگاه تصفیه خانه، طرح توسعه زیر ساخت تامین آب طرح توسعه تامین آب برای واحد فولادسازی مورد توجه قرار گرفت.

همچنین استاندار اردبیل و اعضای ستاد تسهیل استان از بخش‌های مختلف اجرایی پروژه احیای مستقیم و راه‌آهن اختصاصی مجتمع بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت عملیات اجرایی آن‌ها قرار گرفتند.

در نهایت مقرر گردید در کمترین زمان ممکن زیر ساخت های آبی مجموعه ( خط انتقال پساب، مخازن مکش، متعادل سازها و …) به نحوی احداث گردد که هم راستا با فرآیند احداث کارخانه فولاد، تصفیه خانه و محدثات مربوطه تکمیل و وارد مدار بهره برداری قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =