اخبار ری آب

برگزاری جلسه کارگروه نظارت با حضور معاونین منطقه ای امور نظارت (30 آذر ۱۴۰۲)

مباحث این جلسه عمدتاً حول موضوع اقتصاد صنعت آب و مسائل و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و به تبع آن وزارت نیرو به عنوان اصلی ترین منبع درآمد شرکت گذشت. در ابتدای جلسه مدیر عامل محترم توجه حاضرین در جلسه را به بزرگی بازار آب به واسطه میزان فروش سالانه آب و سایر بازارها از جمله بازار نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، مخابرات و …  اشاره کرد و در یک ارتباط دو سویه و طرح سوال، ذهن اعضای جلسه را به این موضوع معطوف نمود که اگر سالانه، یکصد میلیارد متر مکعب توسط سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی مصرف می شود، چه بهایی برای این حجم از آب مصرفی توسط این سه بخش پرداخت می شود. با رجوع به تعرفه ها به راحتی می توان متوجه شد که میزان درآمد مجموعه وزارت نیرو از محل فروش آب، کمتر از یک میلیارد دلار است. این در حالی است که ارزش ذاتی این حجم آب مصرفی، معادل تمدن چند هزار ساله این سرزمین است.

لذا با توجه به نازل بودن قیمت آب، بازار این صنعت را باید جزء بازارهای کوچک کشور به حساب آورد که با سایر بازارهای کشور غیر قابل مقایسه می باشد. به تبع این موضوع، شرکت های مهندسی مشاور به عنوان یک نهاد صنفی که سهم کمی از گردش مالی این بازار را به خود اختصاص می دهند، قطعاً در شرایط نامناسبی قرار می گیرند.

در همین راستا محور اصلی مباحث این جلسه، برنامه ریزی و تقسیم کار برای سه ماهه پایانی سال جهت ساماندهی به وضعیت مطالبات و معوقات شرکت بود. مدیر عامل محترم، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار، در باره وضعیت دریافتی های شرکت طی 9 ماه ابتدای سال صحبت کرد و یادآوری نمود که برای سه ماهه پایانی سال لازم است با عزم جزم به دنبال بهبود نسبی درآمدها بود تا بتوان عید پیش رو را برای همه همکاران شرکت، عیدی توام با امید به آینده رقم زد.

سپس مدیران محترم امورهای مطالعات و نظارت، به ترتیب، جناب آقای دکتر فاضلی و جناب آقای دکتر محمدی شوره، در باب موضوع جلسه سخنانی را ایراد نمودند و به خصوص مدیر محترم امور نظارت تصریح کرد که امور نظارت در این سه ماه پایانی سال، تمام قد به دنبال وصول مطالبات شرکت خواهد بود.

در ادامه معاونین مناطق مختلف امور نظارت، اعم از حاضرین در جلسه آقایان مهندسین موسویان، داودیان، جاری و بهفر و معاونینی که از طریق ارتباط تصویری، در جلسه حضور داشتند یعنی آقایان مهندسین پارسائیان و کریم زاده، گزارش پیشرفت پروژه های مناطق مربوطه و همچنین درآمدهای وصولی را ارائه نمودند.

این جلسه که ساعت 9 صبح آغاز شده بود، بعد از شش ساعت در ساعت 15 به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =