اخبار ری آب

معرفی مقاله برتر همایش داخلی نقش کارفرما ، مشـاور و پیمانکار در پروژه های PC و EPC

در روز ۲۹ آذر سال ۱۴۰۲ با توجه به مجموعه مقالات ارائه شده در این همایش داخلی شرکت مهندسین مشاور ری آب، مدیر عامل محترم ضمن سپاسگزاری از نویسندگان مقالات ارائه شده در تاریخ 11 آبان ۱۴۰۲ که نشان از پویایی شرکت ری آب و حرفه ای بودن نویسندگان مقالات و شرکت کنندگان در همایش داشت، این گونه اقدامات را گام دیگری برای تکامل فنی و مهندسی  معرفی کردند و در این میان عنوان برترین مقاله به دلیل جامعیت مباحث بررسی شده و تسلط در ارائه، به مقاله ارائه شده توسط جناب آقای مهندس محمد باقر ابراهیم، با عنوان زیر داده شد:

«موافقتنامه، شرایط عمومی، شرایط خصوصی و پیوست های پیمان های  EPC (مقایسه بخشنامه ۱۴۰۲/۱۱۴۶۵۰ مورخ  ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ با بخشنامه ۷۰۱۵/۵۴-۱۸۹۲۹/۱۰۵ مورخ ۱۳۸۰/۱۱/۱۴)»

به پاس ارائه این مقاله ارزشمند، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار، مدیر عامل محترم، ضمن اهدای لوح تقدیر به جناب آقای مهندس محمد باقر ابراهیم ، مبلغ یکصد میلیون ریال نیز به عنوان پاداش به ایشان تقدیم نمود.

شایان ذکر است علیرغم آنکه تجارب متعددی در صنعت آب کشور در ارتباط با قراردادهای PC و EPC وجود دارد اما در مقایسه با قراردادهای موسوم به سه عاملی که شرایط عمومی و خصوصی پیمان آنها در چارچوب نشریه ۴۳۱۱ تنظیم می شوند، میزان تسلط به مباحث قراردادهای PC و EPC نیازمند تعمیق و تدقیق بیشتری می باشد. در همین راستا باید اذعان داشت در بسیاری از پیمانهای منعقده با عنوان PC و EPC در صنعت آب، کماکان ادبیات حاکم در قرارداد و ارتباطات ارکان پروژه با همدیگر، تحت الشعاع روابط کاری و ضوابط قانونی مندرج در  قراردادهای سه عاملی و نشریه ۴۳۱۱ است. لذا همایش برگزار شده در تاریخ ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در راستای هم اندیشی و هم افزایی بود که خوشبختانه مقالات خوب و وزینی نیز توسط همکاران مختلف ارائه شد.

البته با توجه به توضیحات فوق الذکر، کلیه مقالات ارائه شده دارای نقاط قوت و ضعف بودند و پرسش و پاسخ انجام شده در انتهای همایش، گواهی بود بر این امر که مخاطبین دقیق و نکته بین که به دنبال هم افزایی بودند، نکات چالشی و ارزشمندی را در ارتباط با مقالات ارائه شده مطرح کردند. این بدان معنی است که انتظاری که شرکت مهندسین مشاور ری آب از کلیه نویسندگان محترم مقالات ارائه شده در همایش دارد، این است که حتماً در باب موضوعات ارائه شده در مقاله، با مداقه بیشتر نسبت به تکمیل و تصحیح احتمالی مقاله مبادرت ورزند.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کرد که مقاله ارائه شده توسط همکاران محترم خانمهای مهندس مهناز شاهرودی، دکتر سهیلا نقش پور، مهندس یاسمن تبریزی و مهندس فریبا علمی با عنوان «تجزیه و تحلیل قراردادهای EPC با استفاده از ابزار SWOT» به دلیل نوع نگاه متفاوت به موضوع قراردادهای PC و EPC و توجه به جنبه های بصری در فایل ارائه، شایسته دریافت لوح تقدیر زرین شناخته شد. به سایر نویسندگان محترم مقالات نیز جداگانه لوح تقدیر تقدیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =