اخبار ری آب

ابلاغ قرارداد خدمات راهبری، نگهداری و تعمیرات تصفیه خانه فاضلاب اکباتان (۲۱ بهمن ۱۴۰۲)

قرارداد برونسپاری خدمات راهبری نگهداری و تعمیرات تصفیه خانه فاضلاب اکباتان توسط معاونت محترم بهره برداری شرکت فاضلاب تهران به عنوان کارفرما، به شرکت مهندسن مشاور ری آب به عنوان برنده مناقصه ابلاغ گردید.

تصفیه خانه فاضلاب شهرک اکباتان در سال ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۶ شمسی) توسط شرکت عمران و نوسازی شهر تهران با مشارکت بانک مسکن و مهندسین مشاور هلندی تدنس طراحی و عملیات ساختمانی آن انجام و توسط شرکت هیدرولیک نسبت به نصب و تجهیزات آن اقدام و در سال ۱۹۸۴ میلادی (۱۳۶۲ شمسی) مورد بهره برداری قرار گرفت و در سال ۱۹۸۵ میلادی (۱۳۷۳ شمسی) به شرکت فاضلاب تحویل گردید.

این تصفیه خانه برای جمعیتی معادل ۱۰۰۰۰۰ نفر و دبی متوسط ۱۵۰۰۰ مترمکعب در روز با مساحت شبکه تحت پوشش ۲۴۲ هکتار، مساحت زمین تصفیه خانه ۷ هکتار، مساحت زیر بنای اداری ۱۲۰۰ متر مربع، مساحت واحدهای فنی 6/1 هکتار، مساحت فضای سبز 8/3 هکتار و راندمان حذف حدود ۹۷ درصد طراحی گردیده است. دبی ورودی به تصفیه خانه در حال حاضر ۱۰۰۰۰ متر مکعب در روز است.

لازم بذکر است که فرآیند تصفیه این تصفیه خانه در سال ۱۳۸۸ (از لجن فعال متعارف به روشA2O  یا Anaerobic/Anoxic/Oxic) که به منظور حذف همزمان ازت و فسفر طراحی گردیده، ارتقا پیدا کرد.

شبکه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این تصفیه خانه از نوع سیستم مجزا است. شبکه جمع آوری مستقل از شبکه آب باران، به صورت ثقلی، فاضلاب جمع آوری شده را از حدود ۶۶ انشعاب حجمی به تصفیه خانه هدایت می‌کند. جنس لوله‌های شبکه تا اقطار ۴۰۰ میلی متر به طول ۱۰ کیلومتر از جنس آزبست و سیمان و از اقطار ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر از نوع لوله‌های بتنی بطول ۱۴ کیلومتر است. در طول شبکه جمع آوری تعداد ۴۴۲ عدد منهول موجود در بین سه فاز ۱ و ۲ و ۳ و تعداد ۱۵۰۰۰ دستگاه آپارتمان ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 13 =