اخبار ری آب

ابلاغ قرارداد خدمات مهندسی خط انتقال آب از سد جره به سایت پتروپالایشگاه ابوالفارس (۴ دی ۱۴۰۲)

احداث پتروپالایشگاه ابوالفارس با ظرفیت اسمی 50000 بشکه در روز و با استفاده از دانش و تکنولوژی روز در جهت تولید محصولات با ارزش پالایشگاهی با بالاترین سطح کیفیت، درسال 1399 در زمینی به مساحت 100 هکتار در منطقه ابوالفارس از شهرستان رامهرمز آغاز شد. خوراک پتروپالایشگاه ابوالفارس از واحد بهره برداری نفت کرنج که در فاصله 35 کیلومتری منطقه ابوالفارس قرار گرفته تامین خواهد شد. این منطقه با دارا بودن حدود 86 حلقه چاه نفت یکی از نفت‌خیزترین مناطق کشور است. ابوالفارس همچنین به دلیل وجود ذخائر نفت سبک، شرایطی مناسبی برای تولید فرآورده های پایین دستی نفت با بالاترین کیفیت را دارد. کارهای مقدماتی اجرای طرح  از قبیل خاکریزی، تسطیح زمین، شمع کوبی، ایجاد ساختمان‌های موقت، ایجاد تاسیسات آب و برق  نیز به تدریج آغاز گردید. (ماخذ: وبسایت شرکت محترم بین المللی پتروپالایش ابوالفارس).

از سوی دیگر شرکت محترم بین المللی پتروپالایش ابوالفارس، هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت سد مخزنی جره که در جنوب غربي ايران (در استان خوزستان و در 35 كيلومتري شمال شرق شهرستان رامهرمزدر نزديكي روستاي جره و در فاصله 90 كيلومتري شرق اهواز و در دامنه هاي جنوب غربي زاگرس) واقع شده است، به عمل آورده است. بر اساس اطلاعات دریافتی سد جره، سد خاکی با هسته رسی، ارتفاع از پي (متر) 114 متر، طول تاج 740 متر و حجم کلی مخزن سد 268 و  حجم مفید مخزن سد 222 میلیون متر مکعب می باشد. شایان ذکر است این سد در حوضه آبریز درجه 2 جراحی و زهره، از مجموعه حوضه های آبریز در جه 2 حوضه  آبریز در جه 1خلیج فارس واقع شده است.

شرکت محترم بین المللی پتروپالایش ابوالفارس، قرارداد پروژه خط انتقال آب از سد جره به سایت پتروپالایشگاه ابوالفارس را در تاریخ 4 دی 1402 به مهندسین مشاور ری آب ابلاغ نمود.

در تصویر زیر موقعیت سد جره و سایت پتروپالایشگاه ابوالفارس، نسبت به شهر رامهرمز قابل مشاهده می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =