اخبار ری آب

حضور وزیر نیرو در افتتاح پروژه مخزن آب شرب تهران به ظرفیت 30 هزار مترمکعب (25 تیر 1402)

در این روز ۱۱ پروژه آبرسانی در تهران با حضور وزیر نیرو افتتاح شد. ۱۱ پروژه آبرسانی شامل ۶ مخزن با ظرفیت ۱۴۰ هزار مترمکعب و ۵ پروژه خط انتقال با سرمایه‌‌گذاری ۲۰۳۰ میلیارد تومان. یکی از این پروژه ها، عبارت از 30 هزار متر مکعب مخزن آب شرب موسوم به مخزن ارتش است که در جنوب بزرگراه شهید خرازی تهران با طراحی و نظارت شرکت مهندسین مشاور ری آب به بهره برداری رسید. در این بازدید، نمایندگان محترم ری آب عبارت بودند از آقایان دکتر محمدی شوره، مهندس موسویان و مهندس شرف یوسفی.

در این مراسم مخازن ارتش، باقری، ۱۳، ۸، ۱۱۸۳ غرب و عباسپور با سرمایه‌گذاری ۸۴۰ میلیارد تومان و حجم ۱۴۰ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسید. همچنین خطوط انتقال محدوده استادیوم آزادی، محدوده خرگوش‌دره، تهرانسر، بخش جنوبی طرح قمر بنی‌هاشم و خط تصفیه‌خانه ششم در منطقه ۲۲ به مجموع طول ۵۵ کیلومتر و سرمایه‌گذاری ۱۱۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای این برنامه، آقای مهندس محسن اردکانی، مدیرعامل محترم آبفای تهران با اشاره به نیاز آبی ۱.۵ میلیارد متر مکعبی آب تهران گفت: شهر تهران از ۵ سد، آب سطحی خود را تامین می‌کند.

وی در تشریح جزئیات شبکه آب تهران تاکید کرد: کل پروژه خط انتقال قمر بنی‌هاشم، ۱۷۰ کیلومتر است که از این میزان، ۱۳۸ کیلومتر اجرا شده و ۵۵ کیلومتر امروز اجرا می‌شود.

آقای مهندس اردکانی با بیان اینکه ۲۵ کیلومتر از خط قمر بنی‌هاشم در حال اجرا است و ۳۲ کیلومتر از این رینگ باقی‌مانده است.

ایشان با اشاره به اینکه ۶ پروژه مخزنی در دستور کار است، گفت: هر متر مکعب مخزن نیاز به ۶ میلیون تومان سرمایه‌گذاری دارد.

در ادامه این مراسم، آقای مهندس علی‌اکبر محرابیان، وزیر محترم نیرو با اشاره به اهمیت زیرساخت آبرسانی در تهران گفت: سامانه‌ها تهران متعدد است و اینکه ما قدرت مانور استفاده از هر سامانه به نقاط مختلف شهر بسیار اهمیت دارد. وی افزود: این میزان مخازن آب که امروز افتتاح می‌شود، معادل ۵ درصد از کل مخازن آب شرب تاریخ تهران است. ایشان با اشاره به ۲ نکته کلیدی در تامین آب گفت: در طول ۳۰ سال گذشته جمعیت تهران چندین برابر شده اما به مخازن آب پایتخت اضافه نشده و باید با طرح‌های یاد شده زمینه مدیریت آب را فراهم کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: در صدور خدمات فنی و مهندسی، بخش آب و برق رتبه اول را دارد و این مشخص‌کننده توان داخلی ماست.

محرابیان گفت: ما در تعاملات بین‌المللی از ظرفیت مهندسی کشور استفاده نکردیم و باید به این مسئله توجه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =