اخبار ری آب

نکات کاربردی در حفاری گمانه های ژئوتکنیک

بنام خداوند جان و خرد

مقدمه

پس از بازنشستگی مجال استراحت به من ندادند و دوباره به کار فراخوانده شدم. امروز پس از ۶۵ سال کار (در سن ۸۴ سالگی) به صورت پاره وقت در خدمت مهندسین مشاور ری آب هستم.

در مدت فعالیت در مهندسین مشاور ری آب که بیش از ۱۶ سال از آن زمان می گذرد، در اکثر مناطق ایران که مهندسین مشاور ری آب مسئول نظارت بر اجرای پروژه آب رسانی یا جمع آوری فاضلاب بود، مشغول انجام وظیفه بودم.

این ماموریت ها که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران را شامل می شد باعث افتخار من است. زمانی که در رسانه ها به ثمر رسیدن یکی از این طرح ها را مشاهده می کنم، مخصوصاً در مناطق محروم، آنچنان مسرتی به من دست می دهد که ورای حد تقریر است و با هیچ پاداش مالی قابل قیاس نیست.

بنا به پیشنهاد جناب آقای دکتر محمدرضا محمدی شوره مدیر امور فنی-عمرانی شرکت ری آب که میل باطنی من هم بود، این نوشتار شکل گرفت.

خوشحالی من از این بابت است که تجربیات خود را با همکاری همکاران جوان خود به رشته تحریر در آورده ام. امیدوارم نقاط ضعف این نوشتار توسط صاحب نظران و خوانندگان گرامی به اینجانب تذکر داده شود تا در رفع آن اهتمام گردد، همچنین امیدوارم که این نوشتار توسط ناظران جوان مورد استفاده قرار گیرد.

انتظار می رود که چنین کاری در بخش های دیگر نظارت کارگاهی امور ساختمانی، آبهای زیرزمینی و … نیز انجام شود تا تجربیات به صورت مکتوب باقی بماند و این تجارب به عنوان جزئی از ذخائر فنی ری آب توسط آیندگان کامل و کامل تر شده و مورد استفاده جوانان قرار گیرد.

هوشنگ انتظامی

زمین شناس چاه

بهمن ۱۳۸۹

تهیه و تنظیم : هوشنگ انتظامی ( مهندسین مشاور ری آب )

گردآوری : هوشنگ انتظامی، فرزاد کاظمی، آزیتا ابراهیم، مرتضی شاه حسینی، مهسا محمدی، مرتضی سحاب

شماره نشریه : ۳۰۱

تیراژ : ۵۰۰ نسخه

تاریخ انتشار : بهمن ۱۳۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =