اخبار ری آب

عملیات اجرایی فاز سوم پروژه آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک آغاز شد (3 اردیبهشت 1403)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، آقای مهندس حسین اسدی سرپرست شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: به منظور توزیع کامل آب انتقالی از سد کمال صالح به کلانشهر اراک به ظرفیت 1.62 متر مکعب در ثانیه و نیاز به بهبود و اصلاح شبکه توزیع آب شهری، 23.5 کیلومتر خط لوله در کمربندی شمالی و جنوبی شهر اراک پیش بینی شد.
وی افزود: طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک به طول 9.5 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال در سال‌های گذشته اجرا و در مدار بهره برداری قرار گرفت.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه داد: کمربند جنوبی انتقال آب شهر اراک به طول حدود 14.2 کیلومتر با لوله‌های فولادی و چدن داکتیل در سایزهای 700 و 500 میلی متری و حوضچه‌های شیرآلات با اعتباری بالغ بر 1350 میلیارد ریال در سه فاز برنامه‌ریزی شد.
وی گفت: فاز اول به طول حدود 2.7 کیلومتر و فاز دوم به طول حدود 6.5 کیلومتر اجرا و عملیات اجرایی فاز سوم به طول 5 کیلومتربا اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان و دبی انتقال 300 لیتر در ثانیه از ابتدای جاده محیط زیست تا مخزن امان آباد آغاز شد.
اسدی خاطرنشان کرد: با اجرای کامل پروژه رینگ جنوبی، کوی رضوی، شهرک ولیعصر، کوی صنعتی، فاز یک، فاز دو، شهرک شهید بهشتی وکوی نگین آبرسانی می‌شوند.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای مرکزی ادامه داد: بستر زمین در مسیر اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی اراک سنگی است و اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری‌های بیشتری داشت اما اجرای کامل این پروژه سبب افزایش تاب آوری ظرفیت آبی شهر اراک و بالا بردن کیفیت آب استحصالی از چاه‌های آب امان آباد خواهد شد.
اسدی با اشاره به تعامل درون استانی و بین دستگاهی خوبی که در اجرای این پروژه شکل گرفته است گفت: با همت و تلاش های شبانه روزی امید آن می رود این پروژه در 90 روز کاری به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =