اخبار ری آب

جلسه کارگروه طرح انتقال آب به ساوه از سد کوچری (1403/1/20)

بررسی خواسته دستگاه اجرایی، شرکت آب منطقه ای مرکزی، در خصوص طرح اضطراری آبرسانی به ساوه از محل چاه های بین راهی.

جلسه این کارگروه در ساعت 09:00 صبح روز دوشنبه 20‌ام فروردین ماه 1403 در سالن کنفرانس پروفسور رازقی تشکیل شد. در این جلسه جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار، مدیریت محترم عامل، جناب آقای دکتر فاضلی، مدیر محترم امور مطالعات، جناب آقای دکتر محمدی شوره، مدیر محترم امور نظارت، سرکار خانم مهندس اسلامی، مدیر محترم امور حقوقی و قراردادها، جناب آقای مهندس رادمهر، معاونت آب امور مطالعات، جناب آقای مهندس موسویان، مدیر منطقه‌ای نظارت، جناب آقای مهندس تقوی، جناب آقای مهندس حسن زاده و تنی چند از دیگر همکاران حضور داشتند.

در جلسه کارگروه، ابتدا مقدمه‌ای توسط مدیر پروژه در خصوص پیشرفت کار اجرایی و دلایل مطرح شدن طرح اضطراری برای اعضای کارگروه ارائه شد.

سپس همکاران امور مطالعات در خصوص ضرورت ارائه اطلاعات از مشخصات چاه های موجود و جدیدی که مورد نظر دستگاه اجرایی است که موقتا در طرح اضطراری مورد استفاده قرار گیرد توضیحاتی دادند.

علاوه بر این با توجه به تغییر ماهیت جریان هیدرولیکی از ثقلی به پمپاژ، می بایست سایر موارد نیز مورد بررسی قرار گیرد که طرح اضطراری، در دوره بهره برداری موقت، با مشکل مواجه نشود.

در مورد اجرای سامانه جمع آوری چاه های طرح اضطراری اعم از تجهیز چاه ها، خطوط لوله، مخازن، شیرآلات و اتصالات نیز می بایست مشخص شود که برنامه ریزی برای انتخاب پیمانکار آن چگونه باشد.

در خصوص خط انتقال طرح اضطراری که اگر قرار بر تغییر جنس لوله باشد، همکاران امور مطالعات، نتایج مدل سازی و بررسی های اولیه فنی و اقتصادی را ارائه کردند.

مباحث حقوقی و قراردادی ناشی از اضافه شدن سامانه جمع آوری چاه های طرح اضطراری و تغییرات مطرح شده توسط دستگاه اجرایی برای خط انتقال آب این قطعه از طرح اصلی، نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در خصوص موضوع مکانیابی مخزن بین راهی 2000 متر مکعبی و ملاحظات زمین شناسی و لرزه زمین ساخت نیز به تفصیل گفتگو شد.

جلسه فوق در ساعت 10:30 صبح به اتمام رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پانزده =