اخبار ری آب

بزرگترین تصفیه خانه آب خاورمیانه میزبان مشاور وزیر نیرو و مدیران شرکت آب منطقه ای تهران (15 آبان 1402)

در این روز جناب آقای دکتر جبارزادگان مشاور محترم وزیر نیرو و مسئول نظارت و کنترل راهبردی طرح‌های صنعت آب و برق و تنی چند از مدیران شرکت آب منطقه ای تهران از تصفیه خانه ششم آب تهران بازدید به عمل آوردند. این تصفیه خانه در حال حاضر 2/5 متر مکعب بر ثانیه آب سد تنظیمی کرج را که از طریق تونل انتقال آب 29/5 کیلومتری، وارد تصفیه خانه می شود، تصفیه کرده و وارد شبکه توزیع آب شرب شهر تهران می کند. طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است ظرفیت این تصفیه خانه با تکمیل مدول اول به 7/5 و پس از آن با احداث و تجهیز مدول دوم به 15 متر مکعب بر ثانیه افزایش یابد.

در ابتدای این بازدید جلسه ای در سالن کنفرانس تصفیه خانه برگزار شد و ابتدا جناب آقای مهندس مظفریان، معاون محترم طرح و توسعه، چکیده ای از سابقه این تصفیه خانه را بیان کردند و سپس مجری محترم طرح، جناب آقای مهندس کریمی، با ارائه ای مفصل تر، پیشرفت کار انجام شده در قطعه اول و دوم تونل و تصفیه خانه و ساختمان های جنبی و فرایندی باقیمانده را به سمع و نظر مشاور محترم وزیر و سایر حاضرین در جلسه رساندند. موضوعی که در این ارائه حائز اهمیت بود این بود که لازمه سریع تر رسیدن به ظرفیت اسمی بزرگترین تصفیه خانه آب کشور و خاورمیانه، پشتیبانی های لازم وزارت نیرو جهت تامین اعتبارات مورد نیاز از منابع عمومی و سایر منابع است.

در بخش دیگر این جلسه، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار، مدیر عامل محترم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، اظهار داشتند بخش ساختمانی تصفیه خانه راحت ترین بخش تصفیه خانه است که در حال حاضر قسمت های عمده آن احداث شده است ولی در بخش تجهیزاتی باید کار زیادی انجام گیرد. اصولا پیچیدگی تصفیه خانه ها در بخش تاسیسات برقی، مکانیکی و ابزار دقیق است که طبعاً برای چنین تصفیه خانه ای این مسیر بحرانی بسیار حائز اهمیت است.

پس از ایشان، جناب آقای مهندس موسویان، معاون منطقه یک امور نظارت نیز گزارشی از تجهیز کارگاه پیمانکار جدید و اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته را ارائه کردند.

سپس پیمانکار نیز سخنانی را در باره قراردادش به سمع حاضرین رساندند. پس از ایشان جناب آقای دکتر جبارزادگان مشاور محترم وزیر نیرو و مسئول نظارت و کنترل راهبردی طرح‌های صنعت آب و برق، به ایراد سخن پرداختند و ضمن تشکر از همکاران آب منطقه ای تهران، حضور مشاور ری اب به عنوان یک مشاور صاحب نام در صنعت آب کشور، را برای ابن پروژه بسیار همه ارزیابی کردند. در مورد تامین منابع مالی نیز قول مسادت دادند.

در پایان کل گروه، بازدیدی را از بخش های مختلف تصفیه خانه ششم اب تهران به عمل آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =