اخبار ری آب

جلسه کار گروه مخازن فولادی اضطراری مقاوم به زلزله (6 آبان 1402)

در این کارگروه که با نظر مدیر عامل محترم، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار تشکیل شد، با توجه به این که بخش عمده مخازن کارگذاری شده در شهر تهران، با نظارت شرکت مهندسین مشاور ری آب صورت گرفته است، موضوع وضعیت ساخت، نصب و راه اندازی این مخازن مورد بررسی قرار گرفت.

درباره تعداد، ابعاد، جزییات اجرایی، نحوه اتصال به شبکه توزیع آب و استقرار مخازن اضطراری ساخته شده و نصب شده در بوستان های مناطق مختلف آبفای تهران، به تفصیل مذاکره شد. گزارش های لازم توسط معاون محترم امور نظارت، جناب آقای مهندس موسویان و مدیران محترم پروژه، جناب آقای دکتر پورسلطان و جناب آقای مهندس اوستامهر ارائه شد.

جمع بندی این جلسه حکایت از این داشت که قطعاً در مواقع اضطراری، عملکرد این مجموعه، وابسته به رفتار هماهنگ و یکپارچه پایپینگ بیرونی مخزن، ولوها، مخزن، پایپینگ و فیتینگ ها و اکسسوری های داخلی مخزن، فلنج ها و منصوبات روی مخازن است و متعاقب انسداد جریان، اپراتورهای آموزش دیده باید با امکان برقراری دسترسی و برداشت از این مجموعه، شرایط را برای ایفای نقش حیاتی این مخازن را در سه روز اول بعد از وقوع حادثه زلزله مهیا سازند. لذا مهم ترین مسئله ای که در باب عملکرد این مجموعه، باید مورد توجه قرار گیرد این است که راهبری مناسبی در زنجیره پیمانکاران، صورت پذیرد که در زمان تحویل کار به مثابه یک پیمان واحد در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =