اخبار ری آب

جلسه با سرمایه گذار شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب صفادشت (5 مهر 1402)

این جلسه با حضور مدیر عامل محترم و تنی چند از همکاران شرکت مهندسین مشاور ری آب در شهرداری شهر صفادشت برگزار شد. شهرداری صفادشت به عنوان سرمایه گذار شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب صفادشت عهده دار اجرای این طرح ها می باشد. شایان ذکر است شهر صفادشت در غربی ترین نقطه استان تهران و در بخش صفادشت شهرستان ملارد قرار دارد و از غرب به استان البرز(شهرهای محمدشهر و ماهدشت)، از شرق به بخش مرکزی ملارد و از جنوب به استان مرکزی و شهر زرندیه ساوه محدود شده‌ و درمسیر اصلی محور چیتگر(جاده تهران به اشتهارد) قراردارد.

شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران به عنوان سرمایه پذیر و شرکت مهندسین مشاور ری آب به عنوان مشاور فنی این طرح ایفای نقش می نمایند. شایان ذکر است بر اساس قرارداد بیع متقابل بین سرمایه پذیر و سرمایه گذار، شهرداری صفادشت به عنوان سرمایه گذار بخشی از این طرح، در طی سه سال، نسبت به اجرای بخشی از شبکه و احداث یک خط جریان تصفیه خانه فاضلاب، امکان بهره برداری از پساب تصفیه شده را به مدت دوازده سال خواهد داشت.

در این جلسه که به میزبانی معاونت محترم شهرداری صفادشت، جناب آقای مهندس عبدی نکو برگزار شد، دو تن از اعضای محترم شورای اسلامی شهر، جناب آقای مهندس زرگر و جناب آقای مهندس ملکی و همچنین مدیر عامل محترم شهرک صنعتی غیر دولتی صفادشت، جناب آقای دکتر رهگذر، مشاور محترم شورای شهر، جناب آقای مهندس قدمی و تنی چند از مسئولین قسمتهای مختلف شهرداری صفادشت و آبفای غرب استان تهران نیز حضور داشتند.

از سوی دیگر حضور مدیر عامل محترم شرکت مهندسین مشاور ری آب، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار، در این جلسه، مهر تاییدی بود بر اهمیت این پروژه برای شرکت ری آب. ایشان در این جلسه اعلام نمودند این پروژه، برای هر دو طرف قرارداد بیع متقابل می تواند آثار مثبتی را به همراه داشته باشد و طبعاً شرکت ری آب نیز با تمام توان در این پروژه ایفای نقش خواهد نمود. در این جلسه با توجه به ابعاد سرمایه گذاری، مسائل مختلف طرح، از جمله فازبندی های اجرایی و سرمایه گذاری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل محترم شرکت ری آب و معاونین امورهای نظارت و مطالعات، جناب آقای مهندس موسویان و سرکار خانم مهندس عارفی مهر و مدیر پروژه نظارتی، جناب آقای مهندس عظیمی نظرات فنی و مباحث قراردادی را برای حاضرین در جلسه تشریح کردند. در ضمن یکی از پیشنهادهایی که از سوی جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار به شهرداری صفادشت ارائه شد، تاسیس یک شرکت پروژه برای مدیریت این پروژه سرمایه گذاری بود. آن گونه که ایشان توضیح دادند با توجه به تعدد کارها و مسئولیت های مسئولین محترم شهرداری، منفک شدن مسائل اجرایی این پروژه بزرگ از بدنه شهرداری، امری محتوم است و از این رو بهتر است هر چه سریع تر چنین شرکت پروژه ای تاسیس و ثبت شود که بتواند تا پایان بهره برداری، اختصاصاً کارهای این پروژه را دنبال کند و به شهرداری گزارش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =