اخبار ری آب

برگزاری جلسه کارگروه نظارت با حضور معاونین منطقه ای امور نظارت (۲۵ آبان ۱۴۰۲)

این جلسه با سخنان مقدماتی مدیر عامل محترم، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار، آغاز شد. ایشان از مدیر محترم امور مالی و مسئول محترم بخش بیمه قراردادهای شرکت ری آب، دعوت کرده بودند که در این جلسه حضور داشته باشند تا در باره موضوعات مهم زیر بحث و تبادل نظر داشته باشند:

    • ضرورت پی گیری برای حق بیمه قراردادها در طول مدت قرارداد
    • ضرورت اخذ مفاصا حساب های مقطعی و نهایی تامین اجتماعی
    • ضرورت مسترد نمودن ۱۰ % سپرده حسن انجام کار

بر همین اساس جناب آقای آراسته، مدیر محترم امور مالی، به تشریح روند پرداخت حق بیمه قراردادها در پروژه های مختلف پرداختند و اطلاعاتی از میزان مطالبات بیمه ای شرکت از محل حق بیمه قراردادها ارائه کردند ولی با این حال شرایط به گونه ای است که سازمان تامین اجتماعی، به نحوی عمل می کند که لیست بیمه بدون وجه مشاورین، در این شرایط با مشکل مواجه است و اگر از طرف کارفرمایان، تامین وجه نشده باشد، عملاً سازمان تامین اجنماعی، از پذیرش لیست بیمه کارکنان شرکت، خودداری می کند.

در مورد میزان مطالبات شرکت از محل سپرده حسن انجام کار نیز اطلاعاتی را به اعضای کارگروه ارائه نمودند که برای حاضرین بسیار تامل برانگیز بود.

جناب آقای عمرانی پور، مسئول محترم بخش بیمه قراردادهای شرکت، به این نکته اشاره کردند که با توجه به اتمام مدت قراردادها، توسط سازمان تامین اجتماعی اعلام بدهی می شود. پس از ابلاغ مورد مطالبه توسط شعبه سازمان تامین اجتماعی به مهندس مشاور، مشاور می تواند به میزان حق بیمه ، بیمه بیکاری و متفرعات تعیین شده آن معترض باشد. در این صورت باید در فرصت قانونی، اعتراض خود را کتباً به سازمان تسلیم نماید. پس از آن هیئت بدوی برای رسیدگی به موضوع اعتراض تشکیل می شود و با صدور رای مجددا، مهندس مشاور می تواند در فرصت قانونی محدودی که دارد به رای هیئت بدوی اعتراض کند. معمولا بسیاری از اعتراضات، به دلیل نقص پرونده بیمه قرارداد است. نقایصی نظیر عدم ابلاغ نامه تمدید قرارداد، عدم ابلاغ خاتمه قرارداد برای قراردادهای ناتمام موجب می شوند که محاسبات تعیین میزان بدهی حق بیمه پرداختنی آن قرارداد، نادرست باشد و در این مواقع تا تشکیل جلسه هیئت تجدید نظر، فرصت محدودی است که به کارفرما اعلام می شود تا نسبت به ارسال مدارک مبادرت کند. یکی دیگر از اعتراضات به میزان بدهی ناشی از عدم  پیش بینی درصد مکانیکال در محاسبات است که در این مواقع نیز از طریق تامین اجتماعی، از دستگاه اجرایی استعلام می شود و این استعلامات از طریق شرکت برای کارفرمایان قراردادها ارسال می گردد. اما مهم ترین مشکلی که شرکت ری آب در مرحله هیئت تجدید نظر با آن مواجه است، عدم رفع نقص پرونده و ارسال پاسخ به نامه ها و استعلامات توسط کارفرمایان قراردادها است که لازم است دفاتر استانی و دسنگاه های نظارت مقیم پی گیر این موضوع باشند.

در همین خصوص بر اساس پیشنهاد مدیر محترم امور نظارت، جناب آقای دکتر محمدی شوره مقرر شد، رونوشت این نامه ها برای امور نظارت ارسال تا از این طریق، ارجاعات لازم به عوامل محلی دفاتر ری آب در استان ها مجدانه پی گیری شود.

در ضمن با توجه به اهمیت موضوعات سه گانه فوق، بنا به دستور مدیر عامل محترم مقرر شد کارگروهی با حضور مسئول محترم بخش بیمه قراردادهای شرکت، معاونین محترم امور نظارت، معاونین محترم امور مطالعات و مسئول بخش قراردادهای امور حقوقی و قراردادها در این کارگروه ها شرکت کنند تا گامی عملی برای ساماندهی این سه موضوع برداشته شود.

در ادامه این جلسه هفت ساعته، معاونین محترم مناطق امور نظارت، آقایان مهندسین داودیان، کریم زاده، پارساییان، جاری و موسویان به ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه ها، موانع و مشکلات و پیشنهادها پرداختند و جلسه در ساعت ۲۰ به اتمام رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =