اخبار ری آب

مهندس بیژن مصباح مرجانی، چهره نامدار مهندسی آب کشور، آسمانی شدند. (21 اردیبهشت 1403)

مدیران و کارکنان شرکت مهندسین مشاور ری آب، با اندوه فراوان مراتب تسلیت و همدردی خود را با جامعه مهندسی و به ویژه خانواده ارجمند مصباح ابراز می دارند.
همکارانی که از نزدیک با این چهره نامدار و پیشکسوت مهندسی منابع آب زیرزمینی، افتخار همکاری داشته اند متفق القول اند که ایشان یکی از بزرگترین متخصصان هیدروژئولوژی کشور و در عین حال، انسانی به غایت فروتن و درویش مسلک بودند.
ایشان در مطالعه، بررسی و آماربرداری بسیاری از دشتهای و آبخوان های کشور، ایفای نقش داشتند و در زمره دلسوزترین و باسوادترین مهندسان کشور در حوزه آب زیرزمینی به حساب می آمدند.
از این پیشکسوت بزرگ و نام آور، این جملات به یاد مانده است که در چند دهه پیش که بسیاری از کارشناسان و متخصصان با پدیده فرونشست، آشنایی نداشتند، در دشتهای مواجه با این پدیده، با دیدن عدم نشست لوله آبده چاه ها، بر این پدیده، نام لوله زایی نهاده بودند. لوله زایی به پدیده‌ای گفته می‌شد که در آن به دلیل نشست نامحسوس زمین، قسمتی از لوله چاه که به دلیل نشست زمین های اطراف، خارج از سطح زمین، می ماند، این گونه تلقی می شد که لوله، از در درون زمین به بالا رانده شده است (مانند تصویر زیر).
یادشان گرامی که همواره، تحت هر شرایطی، لبخند بر لب داشتند و به احترام هر کسی که وارد دفتر کارشان می شدند، از روی صندلی خود بر می خاستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =