اخبار ری آب

اولین بازدید معاون جدید مهندسی و توسعه آبفای کشور در استان تهران (20 آذر 1402)

جناب آقای مهندس ذوالفقار مهدی زاده، معاون محترم مهندسی و توسعه آبفای کشور، که اخیرا به این سمت منصوب شدند در اولین بازدید خود از تاسیسات آب و فاضلاب استان تهران، به تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پرند وارد شدند. این بازدید که به اتفاق هیئت همراه ایشان، از آبفای کشور و آبفای تهران، انجام شد همراه با مباحث مختلف فنی، اجرایی و مالی بود.

در این بازدید، گزارشی از پیشرفت فیزیکی و کار باقیمانده توسط معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفای جنوب غربی استان تهران، جناب آقای مهندس ثامنی ارائه شد. در بازدید از مرکز کنترل تصفیه خانه، نیز گزارشی از تجهیزات ابزار دقیق نصب شده تاکنون، سیستم پی.ال.سی. و گزارش های تصویری و عددی از وضعیت کمی و کیفی بخش های مختلف تصفیه خانه ارائه شد و در ارتباط با برنامه تکمیل تجهیزات ابزار دقیق، به خصوص در ارتباط با شاخص های کیفی ورودی و خروجی تصفیه خانه فاضلاب پرند، توضیحات لازم ارائه شد.

سپس در سالن کنفرانس تصفیه خانه، جلسه ای با هدف بررسی مسائل فنی، اجرایی و مالی پروژه برگزار شد و در این جلسه، طرف های مختلف در ارتباط با موضوعات مربوطه، به ایراد سخن پرداختند. یکی از موضوعات مهم عدم ورود درفت تیوب هاضم های مدول های 1 و 2 تصفیه خانه فاضلاب، به داخل کشور بود. سه دستگاه هاضم نیز از جنس بتن مسلح می باشند که پیمانکار در حال اجرای هاپر کف می باشد.

در این جلسه، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار مدیر عامل محترم شرکت مهندسین مشاور ری آب نیز در باب ضرورت تکمیل بخش لجن تصفیه خانه توضیحاتی را ارائه کردند. ایشان در ارتباط با کارکرد تصفیه خانه های فاضلاب، که با تفکیک بخش های مایع و جامد و فرایند های تصفیه ای توضیح دادند که چنانچه تا اسفند ماه 1402 فقط بخش مایع مدول 2 تصفیه خانه به بهره برداری برسد و به دلیل عدم تامین اعتبار، تکمیل بخش لجن با تاخیر مواجه شود، مشکلات آلایندگی و موضوعات محیط زیستی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

در پایان، جناب آقای مهندس مهدی زاده ضمن تقدیر و تشکر از همه ارکان پروژه، از جمله کارفرما و پیمانکار، به طور خاص از عملکرد مهندسین مشاور ری آب تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =