اخبار ری آب

جلسه شماره 103 شورای مدیران (14 آذر ۱۴۰۲)

این جلسه با سخنان مدیر عامل محترم، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار آغاز شد. اهم مباحث مطرح شده توسط ایشان، بر اساس دستور جلسه، عبارت بودند از:

    • براساس مصوبه مجمع عمومی شرکت، مقرر شده است که نسبت به ایجاد هلدینگ و تاسیس شرکت های اقماری ری آب مبادرت شود و با واگذاری بخشی از سهام این شرکت ها به همکاران جهت ایجاد شرایط مالکانه برای همکاران و همچنین چابکی بیشتر و بالاسری کمتر برای ارائه خدمات مهندسی. در همین راستا از مدیران محترم امورها خواسته شد که نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد تنوع شرکت های اقماری و همچنین اندرکنش نوع فعالیت هر کدام از شرکت ها و شرکت مادر این هلدینگ (مهندسین مشاور ری آب) ارائه کنند.
    • با روز آمد شدن وبسایت شرکت به دو زبان فارسی و انگلیسی، در حال حاضر از نظر آمار بازدید کننده و بازدیدهای وبسایت، شرکت در شرایط خوبی قرار دارد. این امر موجب شده است که در مقایسه با سایر شرکت های مشابه از وضعیت سئوی بهتری برخوردار باشیم و عملاً در جستجوهای گوگل حضور تصویری و متنی موثری داریم.
    • با روز آمد شدن وبسایت شرکت، راه اندازی ایمیل های سازمانی شرکت و تخصیص آدرس ایمیل به هر یک از مدیران و معاونین امورهای مربوطه امکان پذیر شده است.
    • در همین راستا و با هدف توسعه بازار بین المللی، در آینده نزدیک، راه اندازی سایتهایی به زبان عربی، برای منطقه خاورمیانه و زبان کردی، به طور مشخص برای اقلیم کردستان، نیز دستور کار قرار دارد. در حال حاضر موضوع مناقصات بین المللی نیز به طور مستمر پی گیری می شود و امیدواریم که شرایط به گونه ای رقم بخورد که امکان صدور خدمات فنی و مهندسی چه در قالب خدمات مهندسی مشاور به صورت مستقل، چه به صورت مشارکت و همکاری با سایر شرکتها اعم از داخلی و خارجی میسر شود.
    • یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای، شبکه اجتماعی Linkedin است که در یک ماه اخیر، فعالیت خود را شروع کرده است و خوشبختانه ارتباط خوبی را با مخاطبین برقرار کرده است. از جمله مخاطبین این شبکه اجتماعی، همکاران قدیمی شرکت ری آب می باشند که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند که استفاده از ظرفیت همکاران مهاجر ری آب می تواند توسعه فعالیت های بین المللی شرکت را به همراه داشته باشد و با توجه به ظرفیت های فراوان شرکت ری آب، از این طریق می توانیم یک ارتباط برد-برد را با چنین همکارانی برقرار کنیم.
    • تاکید مجدد بر ضرورت هماهنگی بیشتر بین امورهای مختلف جهت تسهیل بیشتر مسائل از جمله تسریع در انجام کارها و افزایش اعتماد متقابل بین امورها. نمونه این موضوع در جلسه کارگروه امور مطالعات مطرح شد که مشخص گردید همکاران امور مطالعات در ارتباط با همکاران سایر امورها با مسائلی مواجه هستند که لازم است مدیران امورها نسبت به تسهیل این موارد بیش از پیش ایفای نقش نمایند.

سپس مدیران محترم امورهای مختلف، به ترتیب براساس دستور جلسه، جناب آقای تاج الدینی(مدیر امور منابع انسانی)، جناب آقای آراسته(مدیر امور مالی)، سرکار خانم مهندس اسلامی(مدیر امور حقوقی و قرارداها)، جناب آقای دکتر فاضلی(مدیر امور مطالعات) و جناب آقای دکتر محمدی شوره(مدیر امور نظارت) در موارد بالا و سایر موارد، به قرار زیر اظهار نظر کردند:

امور منابع انسانی:

    • محاسبات افزایش حقوق مازاد بر قانون کار، برای همکاران کلیه امورها نهایی شده است و باید احکام امضا و تحویل امور مالی شود.
    • مراحل شناخت و آنالیز اتوماسیون جدید اداری به اتمام رسیده است و شرکت مربوطه درخواست برگزاری جلسه با مدیر عامل را مطرح کرده اند که خدمات بیشتر و نرم افزار جدیدی است که بعد از این مراحل می خواهند پیشنهاد بدهند.
    • گزارشی در مورد وضعیت پارکینگ های ساختمان شماره یک شرکت ارائه گردید و مقرر شد با توجه به محدودیت فضای پارکینگ، روشهای دیگر نیز بررسی شود.
    • بیمه تکمیلی شرکت در دوره جدید، مشکلی در خصوص آنلاین بودن ندارد.
    • در خصوص گردش فیزیکی مدارک در شرکت، مراتب مجدداً به مدیران محترم امورهای شرکت یادآوری شد.
    • در خصوص رعایت فرمت واحد نامه های ارسالی، مجدداً مقرر شد مراتب به همه امورها ابلاغ شود.
    • تاکید بر الصاق پیوست نامه های ارسالی و دریافتی در سیستم اتوماسیون اداری تاکید شد.
    • ضرورت توجه بیشتر به مرکز اسناد و بایگانی به مدیر محترم امور منابع انسانی یاد آوری شد.

امور مالی:

    • با توجه به گزارش مدیر امور مالی مبنی بر پایین بودن تعداد پرداخت های یک ماه گذشته و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، از مدیر محترم امور نظارت خواسته شد تا اقدامات پیگیرانه تری در این خصوص انجام شود و دفاتر به طور جدی موضوع را تا حصول نتیجه دنبال کنند. از مدیر محترم امور مطالعات نیز خواسته شد که همکاران را پی گیر وصول مطالبات مربوط به امور مطالعات نمایند تا بتوانیم بر مشکلات اقتصادی ناشی از تاخیر در پرداختهای کارفرمایان فائق آییم.
    • با توجه به آمار ارائه شده توسط مدیر محترم امور مالی در ارتباط با ماموریت های پروازی در 8 ماه اول سال که نشان از بالابودن هزینه های پرواز داشت، از مدیر محترم امور منابع انسانی خواسته شد تا لیستی از ماموریت های هوایی هر امور، به تفکیک به مدیر امور مربوطه تحویل داده شود تا مدیران محترم امورها مدیریت بیشتری روی هزینه ماموریت ها داشته باشند.
    • در مورد بدهی شرکت به تامین اجتماعی به طور مفصل تبادل نظر شد. علیرغم اخذ رای دیوان عدالت اداری به نفع شرکت، کماکان مشکلاتی برای شرکت ایجاد شده است که بار مالی قابل توجهی را متوجه شرکت کرده است.
    • در پایان این بخش مقرر شد امور مالی با همکاری امور نظارت، بررسی های لازم در خصوص اسناد خزانه اسلامی و محاسبات مربوطه طبق بخشنامه نظارت یکپارچه 1402 به جمع بندی لازم جهت مکاتبات لازم با کارفرماها برای ارزش اسناد خزانه اسلامی در زمان فروش، موضوعی که مازاد بر مسئله حفظ قدرت خرید می باشد، داشته باشند.

امورهای فنی و مهندسی شامل حقوقی و قراردادها، مطالعات و نظارت:

    • بنا به گزارش مدیر محترم امور حقوقی و قراردادها تعداد قراردادهای منعقد شده در یک ماه گذشته ۶ قرارداد بوده است و ۳ مناقصه در یک ماه گذشته تبدیل به قرارداد شده است و مابقی مناقصات عمدتاً در مرحله RFQ هستند و برخی نیز هنوز اعلام نتیجه نشده اند.
    • مدیران محترم امورهای مطالعات و نظارت، گزارشهای جداگانه ای در خصوص تعداد گزارش ها و آلبوم های ارسالی توسط امور مطالعات و گروه خدمات فنی، ارائه کردند و مقرر شد ایشان تاکیدات بیشتری برای ارائه گزارش های پیشرفت ماهانه برای همه پروژه ها حتی پروژه های متوقف، داشته باشند.
    • از مدیران محترم امورهای مطالعات و نظارت خواسته شد که در مورد خدمات مهندسی حین اجرا (نظارت عالیه) لازم است مراتب را با هماهنگی امور حقوقی و قراردادها تبدیل به حق الزحمه و سپس صورتحساب کنند و مکانیزم تعیین مبلغ حق الزحمه بر اساس بخشنامه یکپارچه و با هماهنگی کارفرما انجام شود تا حق و حقوق مشاوره را دریافت کنیم.

این جلسه که از ساعت ۱۵ آغاز شده بود بعد از ۴ ساعت مباحث متعدد و فشرده، در ساعت19:0۰ به اتمام رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =