اخبار ری آب

برگزاری جلسه کارگروه مطالعات با حضور ارکان امور مطالعات (۷ آذر ۱۴۰۲)

این جلسه با سخنان مقدماتی مدیر عامل محترم، جناب آقای مهندس بخشنده آبکنار، آغاز شد. ایشان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه با همکاران امور مطالعات، بر این موضوع تاکید داشتند که با توجه به نتایج خوب حاصل از نشست های ادواری کارگروه امور نظارت، تصمیم بر این است که مشابهاً برای امور مطالعات نیز جلسات ادواری با ارکان آن داشته باشیم تا از نزدیک در جریان وضعیت پیشرفت پروژه های مطالعاتی قرار بگیریم و ارتباط این امور با سایر امورها را بررسی کنیم و نسبت به بررسی موانع و مشکلات درون و برون سازمانی و رفع آنها مبادرت کنیم و با تقویت هماهنگی های موجود نسبت به افزایش سرعت کارها و کاهش مدت زمان مطالعات و به تبع آن کاهش هزینه تمام شده مبادرت نماییم. یکی دیگر از مسائل مطرح شده توسط مدیر عامل محترم ضرورت خودکفا شدن امور مطالعات بود که در صورت پی گیری و وصول مطالبات، این امکان میسر خواهد شد.

در ادامه جناب آقای دکتر فاضلی، مدیر محترم امور مطالعات گزارشی از وضعیت امور مطالعات، معاونت های آن و پروژه های در دست مطالعه ارائه فرمودند.

همچنین معاونین امور مطالعات جناب آقای مهندس رادمهر، معاون گروه آب و سرکار خانم مهندس عارفی مهر، معاون گروه فاضلاب نیز توضیحاتی در مورد تعداد پروژه های فعال و کارکنان شاغل در هر گروه، حق الزحمه پروژه ها و مدت اولیه قراردادها و مدت زمان واقعی قراردادهای مطالعاتی ارائه کردند.

در پایان مدیرعامل محترم به جمع بندی نقطه نظرات پرداختند و اذعان داشتند که در حال حاضر قراردادهای مطالعاتی ما نسبت به دهه های قبل کوچکتر شده و صنعت آب بیشتر به سمت پروژه های EPC رفته است و از همین رو پروژه های مطالعاتی نسبت به گذشته کوچکتر شده اند. برای کوتاه کردن مدت مطالعات و اقتصادی کردن پروژه ها بایستی برنامه ریزی بهتری انجام شود به نحوی که پروژه های مطالعاتی، سودآوری بیشتری داشته باشند. همچنین با توجه به تعداد پروژه ها، امکان پی گیری مطالبات از طریق امور مالی شرکت میسر نمی باشد و لازم است که حق الزحمه ها، حق بیمه و آزادسازی سپرده حسن انجام کار و مفاصا حساب توسط امور مطالعات پیگیری شود.

در همین راستا، جناب آقای مهندس بخشنده، اعلام کردند که اولین جلسه کارگروه بیمه قراردادها در روز شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور معاونین محترم امور مطالعات و امور نظارت و نمایندگان امور مالی و امور حقوقی و قراردادها برای پیگیری وضعیت حق بیمه قراردادها، مفاصا حساب تامین اجتماعی و آزادسازی سپرده حسن انجام کار برگزار خواهد شد.

همچنین تعدادی از همکاران از جمله جناب آقای مهندس چراغی، جناب آقای مهندس اسلامی، جناب آقای دکتر سجادی و سرکار خانم دکتر بهروز نیز سخنانی ایراد کردند که به  بیان موانع و مشکلات درون سازمانی پرداختند. از جمله نکات دیگر مطرح شده از سوی همکاران امور مطالعات این بود که بخشی از صورتحساب های نظارت یکپارچه مربوط به حق الزحمه های خدمات مهندسی حین اجرا است که از طرف ایشان ارائه می شود ولی به حساب ایشان منظور نمی شود.

در پاسخ به این موضوعات، مدیر عامل محترم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و کسب اطلاع از این نقطه نظرات توضیح دادند که حتما نسبت به پی گیری این موارد مبادرت خواهند کرد. در ضمن یادآوری کردند که مدیر محترم امور مطالعات، نماینده این امور در شورای مدیران می باشند و از همکاران خواستند این گونه موارد را به مدیر محترم امور مطالعات منعکس کنند تا در جلسات شورای مدیران، که ماهانه برگزار می شود مطرح و نسبت به رفع آنها مبادرت شود. علاوه بر این با توجه به این که مدیران امورهای مهندسی، حداقل هفته ای یک جلسه دارند، مطرح کردن مسائل فیمابین امور مطالعات و سایر امورهای مهندسی را در آن جلسات خواستار شدند.

در مورد خدمات مهندسی امور مطالعات برای پروژه های نظارتی و درج این خدمات در صورتحساب های نظارت یکپارچه به عنوان حق الزحمه های خدمات مهندسی حین اجرا  نیز با پیگیری از سرکار خانم مهندس فروغی روشن شد که تاکنون چنین گزارشی از سوی همکاران امور مطالعات برای بخش صدور صورتحساب ارسال نشده است و متاسفانه در این خصوص ارتباط ارگانیک و سازمانی بین امور مطالعات و امور حقوقی و قراردادها ایحاد نشده است. لذا مدیر عامل محترم دستور دادند که حتما امور مطالعات در این ارتباط، به صورت سازمان یافته مراتب را به امور حقوقی و قراردادها، اطلاع رسانی کند که بتوان حق الزحمه چنین خدماتی را محاسبه و دریافت نمود. تاکید موکد ایشان این بود که زحمات امور مطالعات باید تبدیل به درآمد بالفعل شود تا پویایی و انگیزه بیشتری را برای همکاران امور مطالعات به همراه داشته باشد. لذا مجدداً اعلام کردند همکاران محترم امور مطالعات، وصول حق الزحمه و حق بیمه قرارداد را به طور جد در دستور کار خود قرار دهند تا این امور که موتور محرک شرکت می باشد، پربارتر از گذشته و از نظر اقتصادی نیز موفق تر از گذشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =